Házi gluténmentes szeretet kenyér/chilis hagymás kókuszzsírral...
2017. január 05. írta: Klarissza24

Házi gluténmentes szeretet kenyér/chilis hagymás kókuszzsírral...


És minden földi jóval!

 

Egy kis segítség a mindennapokhoz… :)

 

glutenmentes-szeretet-kenyer-chilis-hagymas-kokuszzsirral2 

Az egészséges étrendet követőeknek és a gluténmentes diétához ajánlom ezt a finom házi gluténmentes kenyeremet, hozzá a fincsike chilis hagymás kókuszzsírral, megspékelve minden földi jóval… :)

 

glutenmentes-szeretet-kenyer-chilis-hagymas-kokuszzsirral7

Manapság egyre többen vannak olyanok, akiknek a gluténmentes étrendet kell követni, és igen az én családomban is előfordul. Sajnos a boltba, amit lehet kapni, jó drágán, akár 790,- Ft-ért is, azt nem igazán nyerő, az ára és az íze miatt sem. Így gondoltam egy nagyot és elkészítettem a saját gluténmentes kenyerünket. Szeretnék segíteni ezzel mindenkinek, aki a gm diétát követi, vagy akár az egészséges étrendet részesíti előnyben…

Könnyű elkészíteni, kezdők is bátran hozzáfoghatnak… :)

 


glutenmentes-szeretet-kenyer-chilis-hagymas-kokuszzsirral10

 

Házi gluténmentes szeretet kenyér- chilis hagymás kókuszzsírral
Hozzávalók:
2 Cup gluténmentes ALFA-MIX lisztkeverék - (Aldiba vettem: 999,- Ft-ért)
1 Cup kukoricaliszt
2 Cup zabpehelyliszt
1 egész friss élesztő ¾ része
1 ek cukor
450 ml tej
1 ek extra szűz olívaolaj
2 kk *Himalája só
További hozzávalók:
szárított paradicsom olajban
tökmag, napraforgó mag
extra szűz olíva olaj

Mennyiségek méréséhez, az alábbi blog bejegyzésemnél találtok információt:
https://fincsifalatka.blog.hu/2016/07/31/merleg_nelkul_jo_ha_tudjuk

A hozzávalóknál * megjelölt termékeket a négy égtáj Ázsia boltban szoktam vásárolni, online is lehet rendelni:
http://www.azsiabt.hu/

 glutenmentes-szeretet-kenyer-chilis-hagymas-kokuszzsirral

Elkészítés:
Egy tálba keverjük össze a liszteket, a sót, majd adjuk hozzá az olíva olajat.

Én ezt a gluténmentes lisztkeveréket használom:

glutenmentes-tejmentes-szojamentes-tojasmentes

Egy másik edénybe, a tejet langyosítsuk fel – ne legyen forró, inkább kéz meleg kb. 40-45 fokos-, és tegyük bele a cukrot és morzsoljuk bele az élesztőt, keverjük el és hagyjuk felfutni, ez kb. 10-15 perc.

Ha kész, öntsük a liszthez, keverjük össze, majd egy lisztezett deszkán jól gyúrjuk össze, kb. 5 perc.

Egy tálat olajozzunk ki olíva olajjal, tegyük bele a tésztát, fedjük le és meleg helyen, 1 órát kelesztjük. Így a tészta duplájára kel.

glutenmentes-szeretet-kenyer-chilis-hagymas-kokuszzsirral9

A megkelt tésztát borítsuk ki egy deszkára, melyet előtte beliszteztünk gluténmentes lisztkeverékkel és megint gyúrjuk át.  Majd egy sütőtálat olíva olajjal, egy ecset segítségével kenjünk át, és tegyük bele a tésztát, és olajozzuk meg a tetejét, én a szárított paradicsom fűszeres olaját használtam a tetejére.

A szárított paradicsomot vágjuk csíkokra, és nyomkodjuk bele a tésztába, majd napraforgó és tökmaggal szórjuk meg, és még 20-30 percig hagyjuk kelni a tésztát.

Addig melegítsük elő a sütőt a legnagyobb fokozatra 200 fok. Majd ha letelt a tészta ideje, kenjük megint meg olajjal, vigyázzunk rá, hogy ne essenek le a magocskák róla. Majd spricceljük meg a tetejét vízzel, és tegyük forró sütőbe, 15-25 perc alatt süssük készre. Nekem 20 perc kellett a gázsütőm legmagasabb hőfokán. Ha kész, hagyjuk kihűlni, és utána szeleteljük.

 glutenmentes-szeretet-kenyer-chilis-hagymas-kokuszzsirral5

Chilis hagymás kókuszzsír
Ezt én úgy készítettem, hogy hurkát és kolbászt sütöttem, és arra kókuszzsírt tettem, jó sokat, kb. a hurka feléig ért az olvadt kókuszolaj. Jól kisültek az ízek benne. Ezt követően, a hurkát eltávolítottam a kókuszzsírból, és megsóztam és megszórtam (két-két csipet) chili pehellyel, elkevertem és hagytam kihűlni. Majd ezt követően leszűrtem egy lábasba.

Felvágtam 2 db nagy vöröshagymát és 2 db lila hagymát, közepes vastagságú fél karika szeletekre, és beleszórtam a kókuszzsírba, majd tartalékon 1 óráig főztem. Majd üvegbe szedtem és hagytam kihűlni, utána mehetett a hűtőbe, mivel a kókuszolaj melegben folyékony, hidegre szilárd állapotú lesz.

glutenmentes-szeretet-kenyer-chilis-hagymas-kokuszzsirral13

Ha kihűlt a gluténmentes kenyerünk, szeleteljük fel és kenjük meg chilis hagymás kókuszzsírral és paradicsommal, zöldhagymával kínáljuk. Egy finom hagymás zsíros kenyérnek sose tudok ellenállni… :)

Tudom, most sokan felháborodnak, hogy a jó kacsa, liba vagy sertészsírnál nincs is jobb, igen, az is nagyon finom, sőt szoktam is enni, de csak nagyon ritkán. Viszont manapság sokan nem ehetik, így ezzel a chilis hagymás kókuszzsírral teszem különlegesebbé, ízletesebbé és egészségesebbé a mindennapokat… :)

 

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza

 

Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza

 

 

süti beállítások módosítása