Sárgabarackos ropogós csirke/sült zöldség salátával és steak burgonyával…
2016. július 19. írta: Klarissza24

Sárgabarackos ropogós csirke/sült zöldség salátával és steak burgonyával…

Érzéki ízek kavalkádja…

 

Sárgabarackos ropogós csirke-sült zöldség salátával és steak burgonyával6 

Pácolásra is használhatod, nemcsak befőzheted, a legtöbb ember egyik kedvenc étele a sült csirke. Aki nem próbálta, az ki ne hagyja! Ez már legendásan élvezetes… :)


Kicsit édes, kicsit fűszeres sült csirke, egyszerűen izgalmas, ízletes, mit is mondhatnék még, mindazoknak, akik imádják a fűszeres húst és szívesen kísérleteznek a konyhába, vagy a kerti grillen…, tele van minden extravagáns ízekkel, szinte a rajongója vagyok a különböző fűszeres húsoknak… Egyszerűen imádom… :)

 Sárgabarackos ropogós csirke-sült zöldség salátával és steak burgonyával8

Sárgabarackos ropogós csirke/sült zöldség salátával és steak burgonyával…
Hozzávalók:
4 db csirkecomb - alsó-felső
*Himalája só
fehérbors
Pác:
30 dkg sárgabarack
2 db nagy chili paprika
3 gerezd fokhagyma
3 db paradicsom
1 ek citromlé
1 ek *rizsecet
2 ek cukor
1 dl olíva olaj
1 nagy csipet só
Sült zöldségek:
4 db csöves kukorica – főzve, aztán sütve
2 db paprika – sütve, hámozva, felvágva
1 db lila hagyma
3-4 db paradicsom
½ csokor petrezselyem
*Himalája só – ízlés szerint
fehérbors – ízlés szerint
Steak burgonya:
1 kg parázs burgonya
*sült burgonya fűszerkeverék

A hozzávalóknál * megjelölt termékeket a négy égtáj Ázsia boltban szoktam vásárolni:
http://www.azsiabt.hu/

 

Sárgabarackos ropogós csirke-sült zöldség salátával és steak burgonyával1

Elkészítés:
Melegítsünk forró vizet, a paradicsom tetejét keresztbe bevágjuk, forró vízbe dobjuk egy pár percre, kivesszük, lefejtjük a héját, apróra vágjuk, mehet ez is a turmixba.

A sárgabarackot mossuk meg, magozzuk ki, majd a chili paprikákat magozzuk ki, vágjuk fel és mindkettőt dobjuk a turmixba.

Fűszerezzük: tegyük a turmixba a citromlét, rizsecetet, cukrot, sót, fokhagymát nyomjuk át egy fokhagymanyomón, vagy nagyon apróra vágjuk fel, és adjunk hozzá olíva olajat. Mindent jól turmixoljunk össze, és szűrjük át egy sűrű szűrőn.

Sárgabarackos ropogós csirke-sült zöldség salátával és steak burgonyával4
Ha elkészültünk, a csirkecombokat sózzuk, borsozzuk be ízlés szerint, és pácoljuk be a sárgabarackos fűszeres pácunkkal, és egy éjszakára a hűtőbe tesszük. Ne öntsük rá az összes pácot, kicsit tegyünk félre, majd ezzel kenegessük sütés közben.

Grill sütőn, kerti grill sütőn, de akár sütőben sütve is elkészíthetjük ezt az isteni finom, fűszeres sárgabarackos sült csirkét. Én most sütőben sütöttem, először alufóliával lefedtem és 50 percig, majd még kb. 15-20 perc alatt ropogósra sütöttem, és közben 2* megkentem a maradék félretett kis sárgabarackos páccal.


Sárgabarackos ropogós csirke-sült zöldség salátával és steak burgonyával2

Amíg sül a csirkénk, addig készítsük el a sült zöldségeket és a steak burgonyát: a csöves kukorica megfőzzük, és utána meggrillezzük, és levágjuk róla a kukoricaszemeket. *Tipp: úgy érdemes, könnyen leszedni a kukoricaszemeket, hogy egy nagyobb tálba teszünk egy kisebbet lefelé fordítva, ráhelyezzük a kukoricát, és levágjuk a szemeket, így rögtön a tálba potyognak a kukoricaszemek, és nem szanaszét. :)

Sárgabarackos ropogós csirke-sült zöldség salátával és steak burgonyával

A burgonyát tegyük fel sós vízbe és főzzük meg, de nem teljesen. Szűrjük le és tegyük hideg vízbe, hogy kihűljön. Szűrjük le, hagyjuk megszáradni. Ha teljesen kihűlt, vágjuk félbe, aztán negyedbe, majd forró kókuszzsírban süssük arany barnára. Ha elkészült, még forrón, szórjuk meg sült burgonya fűszerkeverékkel.

Készítsük el a sült paprikát, szurkáljuk meg egy hústűvel, így nem fognak sütés közben szétdurranni, repedni. Én a gázsütőm platniján sütöttem, (de sütőbe is süthető, vagy grillen) tálba tettem és fóliával letakartam 15 percre, és utána egy kés (nem élével) lekapargattam, kicsumáztam, kimagoztam, és apróra vágtam.

Sárgabarackos ropogós csirke-sült zöldség salátával és steak burgonyával5
Tegyük egy tálba a grillezett kukoricát és a paprikát, adjuk hozzá a vékony karikára vágott lila hagymát, a kockára vágott paradicsomot, az apróra vágott petrezselymet, sózzuk, borsozzuk, és keverjük össze egy fakanál segítségével.

Tálalásnál a fűszeres sárgabarackos sült csirkecombok mellé, köretként adjuk a sült zöldség salátát és a steak burgonyát.

 

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza


Jó étvágyat és jó egészséget!

Klarissza

 

 

süti beállítások módosítása