Hétvégi finomság: Házi csokis-karamellás marlenka
2019. szeptember 01. írta: Klarissza24

Hétvégi finomság: Házi csokis-karamellás marlenka

Elképesztően finom!

 

Az a legjobb süti, amit szeretettel készítünk. :)

 


A lányom névnapi süti meglepetése a csokis marlenka. :) Nagyon örült neki, falta, mint maci a mézet. :)

Már régen gondolkodtam rajta, hogy elkészítem, mert én is imádom. Csak nem volt kedvem házilag készíteni karamellát, aztán eszembe jutott, hogy nem is kell, mert lehet kapni karamellizált sűrített tejet, így gondoltam egyet, névnapjára a lányomnak el is készítettem. Így nem tartott olyan sokáig a marlenka süti elkészítése, mintha bíbelődtem volna a karamellel.

Szóval, aki szereti a marlenkát, érdemes elkészítenie, mert isteni finom. :)

 


Házi csokis-karamellás marlenka gluténmentes
Hozzávalók:
(23*18 cm tepsi)
Tésztához:
350 g Schär mix C gluténmentes lisztkeverék itt vagy *Alfa-Mix gluténmentes lisztkeverék itt
100 g *rizsliszt itt vagy itt
egy csipet *Himalája só
(aki nem gluténérzékeny, az használhat 450 g Bio tönköly fehér búzalisztet, vagy bármilyen más sima lisztet)
150 g porcukor
2 ek *Holland kakaópor
100 g margarin - szobahőmérsékletű
3 ek méz
2 db tojás
1 púpos ek *szódabikarbóna
½ ek 20%-os ecet
Vaníliás krém:
2 csomag vaníliás pudingpor – gluténmentesen itt
700 ml 2,8 % tej
250 g margarin
2 db konzerv *karamellizált sűrített tej – itt

A hozzávalóknál * megjelölt termékeket, fűszereket a négy égtáj Ázsia boltban szoktam vásárolni, online is lehet rendelni:
http://azsiabolt.hu/termekek
http://www.azsiabt.hu/termekek/fszrkev?page=1

 


Házi csokis-karamellás marlenka
elkészítése:
A vaníliás pudingport keverjük el egy kis tejjel csomómentesre, majd adjuk hozzá a többi tejet, és főzzük sűrűre. Ha kész kapcsoljuk le a hőt, takarjuk be egy fóliával, úgy hogy hozzáérjen a fólia a pudinghoz, így nem fog úgymond bebőrösödni a teteje. Majd tegyük félre.

Ezt követően, gőz fölött egy tálba, én fém tálat használok, olvasszuk fel a margarint, mézet, tojásokat, porcukrot és a kakaóport. Állandóan kevergetve, egy pillanatra se hagyjuk magára. Ha kész, vegyük le a gőzről és hagyjuk hűlni. Amikor már langyos, akkor a szódabikarbónát pezsegtessük fel az ecetben, majd adjuk hozzá, és jól keverjük el.

Majd melegítsük elő a sütőt 180 fokra.


Ezután szitáljuk át a lisztet és a sót, majd adjuk hozzá a kakaós masszához és gyúrjuk össze. A tésztát 5 egyenlő részre osszuk el. Én le szoktam mérni, hogy egyforma mennyiségű tésztáim legyenek.
Majd az 5 gombócot, egyenként, 2 db szilikonos sütőpapír között nyújtsuk ki vékony téglalappá.

Én úgy szoktam, hogy amikor kinyújtottam, leveszem a sütőpapírt a tetejéről, és akkor ráteszem a tepsit, és körbe vágom, majd ezután a tepsi hátoldalára csúsztatom a tésztát az alsó sütőpapírral együtt. Sőt én előre kinyújtom a tésztákat, körbe vágom, és utána már csak, egyenként kell csak sütögetnem. Előmelegített, 180 fokos sütőbe 7-8 percig süssük, nekem a régi hagyományos gázsütőmön 7,5 perc kellett.


Ha kész, vegyük ki a sütőből, majd nyúljunk alá egy spatulával, óvatosan, nehogy széttörjön, lazítsuk fel a lapokat, egymásra téve hagyjuk kihűlni. Mivel szilikonos sütőpapírt használtam könnyen lejön róla. Bár én az utolsó lapnál egy kicsit kapkodtam, meg is égettem a kezemet a forró tepsivel, és bizony ketté tört, de nem gond a krém úgy is összetartja, nem kell idegeskedni, előfordul az ilyen. :) Hagyjuk teljesen kihűlni a tészta lapokat.

Amíg sül a sütemény, addig a kihűlt pudingot keverjük át egy robotgéppel, majd adjuk hozzá a vajat és keverjük habosra. Ezt követően csurgassuk bele 1 ½ konzerv karamelliizált sűrített tejet, ez édesíti, hiszen nem tettünk bele cukrot a pudingba, a maradék karamellt tegyük félre, majd a sütemény tetejét fogjuk meglocsolni vele.


Majd a kihűlt tésztalapokat egyenletesen, kenjük meg a karamellás krémmel, úgy hogy a tetejét is bekenjük. Majd tegyük a hűtőbe egy éjszakára, megpuhulnak a lapok.

Ezután, vagyis másnap, vegyük ki a csokis-karamellás marlenkát a hűtőből, vágjuk le a sütemény széleit, azt összemorzsolhatjuk és megszórhatjuk a tetejét a süteménynek, majd szeleteljük fel.


A tetejét locsoljuk meg karamellel, egy kiskanál segítségével, vagy egy csőrős flakonba téve, és kínáljuk kedves családunknak, vendégeinknek ezt az isteni finom gluténmentes csokis-karamellás marlenkát.

 

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza

 

Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza



süti beállítások módosítása