Liebster award Vándordíjat kaptam! Köszönöm…
2015. szeptember 21. írta: Klarissza24

Liebster award Vándordíjat kaptam! Köszönöm…

És most tovább adom, az én jelöltjeimnek, de előbb jöjjenek a hozzám intézett kérdések megválaszolása, hogy jobban megismerhessetek… :)

Liebster award Vándordíjat kaptam..

A facebook oldalamon, kedves rajongóim és egyben blog társaim Szajkó Viktória, aki a https://freespiritlife.cafeblog.hu/ kiváló blog szerkesztője, vele megismerkedhettek a sminkelésen át a kreativitásig mindennel, sőt mint egy leendő kismama tapasztalatait is olvashatjátok, ez egy igazi csajos blog, érdemes ellátogatni hozzá…

És...

Sebők Erika, aki pedig az https://apolono.cafeblog.hu/ remek szerkesztője, megsúgom nektek, hogy ő az aki, a mindennapi életünkbe csempészi az egészségügy, és azon belül a hálás ápolónők áldozatos munkáinak szépségét, és sok kérdésre választ kapunk a kórházi tartózkodásunk lehetséges alkalmával a tudnivalókról is, további hasznos dolgokról olvashattok, ha ellátogattok a blog oldalára – (Erikának azt is elárulom, hogy névrokonok vagyunk) :) szóval ők megajándékoztak engem egy Liebster award Vándordíjjal.

Ennek a díjnak a különlegessége abban rejlik, hogy a bloggerek adják az online világban egymásnak elismerésük, tetszésük jeléül. Viki és Erika nagyon meglepett vele, szívmelengető érzés, hogy a blog társaim is hasznosnak találják a blogomat, személyiségemet és nagyon örültem ennek a díjnak.  :)

Ez a díj, a nevéből is kivehető, hogy Németországból indult, a jelentése: kellemes, legkedvesebb, értékes, szeretetre méltó. Ha valaki megkapja, tovább ad(hat)ja 5-10 másik bloggernek, ami által jobban megismerjük egymást. :)

Játékszabályok:

  • írd meg, kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
  • írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
  • válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
  • nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!

Szóval, 10 dolog, amit nem tudtok rólam:

  1. Őszinte ember vagyok, kertelés nélkül kimondom, amit kell, sőt néha nyersen fogalmazva, nem szépítve a dolgokat, nem foglalkozva azzal, ha az illető megbántódik. Hiszen, ha az igazat mondom, az a másik embert gondolkodóvá teszi. Be is látják, hogy igazam van, és változtatnak. Viszont én is elvárom, hogy az igazat mondják.
  1. Kétszer voltam férjnél, mindkétszer hatalmas esküvővel, és kétszer is váltam, de nem az én hibámból. :)
  1. Imádom a kutyákat, cicákat. Van két yorki kutyusom, a gasztronómiához hűen „Süti” és „Mazsi” a nevük. :) Sajnos a cicám már nincsen meg, egy nyaralás alkalmával oda adtam a húgomnak, hogy vigyázzon rá, és amire hazajöttem a cica eltűnt vagy elment. :( Ez jó pár éve volt, még mindig várom haza „Cicust” „hátha”…, hiszen a remény hal meg legutoljára.
  1. Egy lányom van, aki 28 éves, és nagyon büszke vagyok rá, mivel nagyrészt egyedül neveltem, és igazi dacszövetség van közöttünk, a legjobb barátnők vagyunk, és legjobb anya-lánya kapcsolat. Arról nem is beszélve, hogy ő vezető beosztásban dolgozik, és le a kalappal előtte, nagyon jól csinálja, szeretik a beosztottjai, és én nagyon büszke vagyok rá, minden téren.
  1. 6 hónapra születtem 92 dkg és 3 hónapig voltam inkubátorba. Túl éltem és itt vagyok. :) Gyerekkoromban, énekesnő akartam lenni, sokat szerepeltem énekkarral fellépéseken, és szerettem volna zongorázni is. Aztán azt mondta a zongoratanár, hogy kicsi a kezem/ujjaim, nem fogok tudni, meg tanulni zongorázni. Így a szüleim már többet nem is foglalkoztak a témával. Ellaposodott az egész ügy. A sors fintora, hogy a kis kezem lévén később viszont, meg tanultam vakon gépírni, azon a régi nagy behemót erős gépeken, amik még elektromosság szintjén sem voltak.
  1. Szeretek utazni már elég sok helyen jártam Európán belül, a vágyam az Egyesült Államok, azon belül egy autós utazás, megismerni a sokrétű gasztronómia világát, a célutazásom New York, Florida, Miami, Niagara Vízesés innét repülővel: Los Angeles és a végállomás Las Vegas. :) Itt azért belemerülve az éjszakai életbe, kipróbálva a szerencsejátékot, e nélkül nem lehet eljönni… :)
  1. Ki fogok adni egy mediterrán ételeimről szóló szakácskönyvet, remélem, sikerrel partnert is találok hozzá.
  1. Idén kivették az epehólyagomat 5 hónapos kínzó diéta: kefir, pirítós, héjában főtt krumpli és másnapos húsleves váltakozása, igen megterhelő volt számomra a mindennapokban. Azért csak ez, mert a többit, amit előírtak a listán utálom.
  1. Kedvencem a vintage stílus, gyűjtöm is az ilyen jellegű tárgyakat. Ezek jól jönnek, most a fotózásnál.
  1. Vicces szituációkban tudok elesni, ami évekre meghatározza a humoros víg kedélyt a családba. :)

 

Válaszok Viktória, Erika kérdéseire:

  1. Mi volt a legviccesebb dolog, ami valaha történt Veled?

Pár évvel ezelőtt történt az eset, mentünk munkába és ugye szelektív hulladékgyűjtés miatt vittem le az Avonos dobozaimat, és a kezemben úgy tartottam, mintha torta lenne. Hát Klarissza a kukánál megbotlott , de nem, hogy eldobtam volna azt a ku@va dobozokat, hanem azzal együtt térdre estem, de még akkor is a dobozok a kezembe voltak, mintha tényleg „torta” lett volna… :) Persze a röhögés a mh.-ig megvolt, elég vidáman értünk be. :) Azóta is, ha eszünkbe jut ez a vicces jelenet, vigyorogva emlékezünk erre a storyra. Szóval ez a vizualizáció. :) De lehet, hogy csak tortát szerettem volna sütni és enni, már kora reggel. :)

  1. Miért kezdtél el blogot írni és mi vele a végső célod? - Miért írsz blogot? Miért fontos számodra, hogy gondolataid megoszd másokkal?

Ennek a válasza, bizony egy kicsit hosszúra sikeredett, de remélem, nem bánjátok…

A lányom kezdeményezésére kezdtem el blogot írni 2013 szeptemberében, - mivel eléggé sokat főzök, és játszadozok a fűszerek világával, hiszen ez adja meg az ételek íz világát, és persze, hogy a nagy kritikusom a lányom, nem könnyű neki főzni… :)  - történt az eset, hogy a lányom kérte még egyszer ugyanazt az ételt, amit épp anno főztem. Aztán mondtam neki, édes lányom, fogalmam sincs, hogyan csináltam, vagyis mivel fűszereztem, nem tudom neki produkálni, hiszen rögtönöztem… :) Erre mondta:  „miért nem írod már le a receptjeidet egy blogba, így nekem is meglenne online a receptjeid, és más is megismerhetné a tündérkonyhádat”. :)
Így indult az első blogom a https://klarisszablogja.cafeblog.hu/ ahol szintén sok recept van, de e mellett most már „érdekességek a nagyvilágból” is szerepelnek az oldalon, hogy miért?

Mert…

Az élet bizony néha produkál valami szörnyűséget, nálunk éppen egy betegséget, és amikor egy anyának a gyereke lesz beteg, annál rosszabb nincsen.  A kórházban pedig közlik: "mediterrán étrendet kell folytatni egész életen át, - ez jó az immunrendszernek, szervezetnek, egészségnek, agynak, viszont tilos az édesítőszer, mert az támadja az agyat, sőt az étrend kiegészítő vitaminok is tilosak, mindent a friss ételek által kell bevinni a szervezetbe".- Na, gondoltam magamba, Klarissza feladták neked a leckét elég rendesen.

Én is, mint sokunk a magyar konyha rejtelmeibe nőttem fel, ez volt az alap -, de a doktornő hangja csengett az agyamba, 5 napom volt rá, ennyi volt az infúziós kezelés időtartama, hogy kitanulmányozzam a mediterrán étrendet, és így szép lassan kialakítottam ezt az étkezést. Fél év elteltével volt a kontroll, azt mondták, a lányomnak, hogy olyan szuper a lelete, hogy csak így tovább, még vashiánya sincsen, és most nem tért vissza a betegsége, sőt még 10 kg is fogyott. Ezáltal alakult meg általam 2014 augusztusában a https://fincsifalatka.blog.hu/media/image/imported/2015-09-21/16360274/. blog oldalam.

A végső célom a blogommal: a mediterrán ételeket szeretném bemutatni az embereknek a receptjeim által és hozzá segíteni az egészséges étrendhez. Mert csak azzal, hogy leemeljük a polcról a megfelelő terméket, azzal nem csak étrendet reformálunk, hanem életmódot is váltunk, így hozzájárulunk az egészségünkhöz, apró, de hosszú távú változások, azok, amik megváltoztathatják az életedet, mert az egészség mindenki, hogy merre visz az út, az már rajtunk múlik.

A facebook oldalamon létrehoztam egy csoportot a gasztronómia kedvelőinek: „Főzőcske szívvel lélekkel”…, Hiszen az igazi szeretet az apró hétköznapi dolgokban mutatkozik meg leginkább. Apró örömök, melyek megédesítik a mindennapokat, amikor szívvel lélekkel családunknak, barátainknak vagy akár csak saját magunknak főzünk egy finom ebédet, vagy vacsorát és közben, körbe üljük az asztalt és elmeséljük a napi történéseket, itt mindenki megoszthatja receptjei-fotóval, ötleteit, praktikáit, aki szeret enni, tehát nemcsak bloggerek. A csoport egy laza, humoros, receptes, beszélgetős csoportra tervezem. A lényeg, hogy jól érezzük magunkat, és szeressük egymást. Remélem sokan fogtok csatlakozni, és ha megkérhetlek benneteket, szívesen venném, ha segítenétek bővíteni a csoport létszámát. Hozzáadnátok a főzni, enni szerető ismerőseiteket. Hálás köszönetem mindenkinek, aki tud ebben segíteni, és mindenkit szívesen látok a Cafeblogosok és azon kívüli kedves vendégeket a csoportba.

Más részt pedig, most, hogy augusztusban átszervezés miatt, elveszítettem 15 év után a munkámat, szeretnék a blogolással pénzt keresni, persze, ha a NLCafé szerkesztők is úgy gondolják, hogy értékes az, amit csinálok. Várom, most nagyon, hogy mikor lesz blogger találkozó/oktatás, mert bizony eddig a munkám miatt nem tudtam elmenni a délelőtti oktatásokra, de most szabad vagyok, mint a madár… :)

  1. Ha tehetnéd, mivel foglalkoznál a legszívesebben?

A gasztronómia a szerelmem, és ezáltal lett a blogolás is, sőt az egészséges étrend kialakítása mindennapokban, ezzel segíteni szeretném más emberek egészségtudatos étrendjét, ezzel szeretnék foglalkozni.

  1. Mennyire fontos az egészséged és a családod egészsége? - Ha fel kellene állítanod egy értékrendet, mi szerepelne legelső helyen és miért? (pl.: egészség, önzetlenség, pénz, hatalom stb.)

Az egészség a legfontosabb, hiszen a legértékesebb kincs az egészség, és ha ezt elveszítjük egy pillanatra, de ha még tehetünk érte, tegyünk is, hogy rendbe hozzuk, sajnos van aki, tán örökre veszíti el, de mindenki megpróbál tenni azért, hogy jobb legyen. Az élettől kapott „KO” pofonokat értékelni kell, és tanulni belőlük, mert ez egy figyelmeztetés, hogy előtte rossz úton jártunk. Remélem, tudok segíteni másoknak a blogommal.

  1. Van úgy, hogy semmihez nincs kedved és begubózol a kis “menedékhelyedre” egy üveg borral vagy egy tábla csokival a kezedben?

Igen van úgy bizony, sőt szeretek ilyenkor filmet is nézni, az is kikapcsol.

  1. Mi volt a legutóbbi könyv, amit olvastál, és hogy tetszett?

„Paulo Coelho: Tizenegy perc” - már másodjára olvasom, nagyon tetszik-,
Sőt, néha elgondolkodom a címén, ami tetszik, az élet is múlhat akár 11 percen vagy még kevesebben, értékeljük.

  1. Mennyire bízol meg az emberekben, illetve saját magadban?

Megbízok az emberekben, de jó emberismerő vagyok, így hamar rájövök, ha őszintétlenek, és akkor vége… Magamban teljes mértékben megbízok, optimista vagyok.

  1. Mi az a napi rutin, mit SOHA nem hagynál ki semmilyen körülmények között?

A reggeli nagy bögre tejes kávém… :)

  1. Konfliktuskerülő vagy, vagy simán belemész egy hevesebb vitába?

Simán belemegyek egy hevesebb vitába, de csak akkor, ha igazam van.

  1. Melyik programot választanád: egy este, amikor magad vagy a kedvenc filmeddel, kedvenc kajáddal, innivalóddal az öledben, vagy inkább elmész a barátoddal/barátnőddel csacsogni egyet?

Elmegyek csacsogni egyet, de előtte meg vacsorázok a családdal, a film amúgy meg vár, sőt, ha a tv-ben van, akkor felveszem, és a kedvenc italomat, pedig ha hazaértem elfogyasztom. De azt a javaslatot is tudnám adni a barátaimnak, hogy meghívom őket egy finom vacsorára, kedvenc italommal kínálnám meg őket és közben csacsoghatnánk, sőt akár utána együtt is nézhetünk egy filmet, ha van kedvük hozzá. :)

  1. Mennyire fontosak számodra az emberi kapcsolatok?                                                                                                     

Mindenképpen fontosak, de csak akkor, ha őszinték.

  1. Egy nehéz nap után, mi az, ami valóban pihentet?

A főzés, hogy a családomnak egy fárasztó nap után kényeztető finomságot varázsolhatok az asztalra. Szeretem, ha örülnek. Fontos a tápanyagok bevitele, nem lehet csak immel – ámmal bekapdosni egy ilyen stresszes időkben, valami szendvicset és gyors kaját. Igenis meg kell adni a módját, hogy legalább este, együtt egyen a család hogy körbe üljük az asztalt és csacsogjunk a napi történésekről.

  1. Ha olvasol egy történetet – akár újságban, akár interneten – mi alapján döntöd el, hogy érdemes tovább olvasni, nem csak átfutni rajta?

Max. az első 5-6 sor, és el tudom dönteni, hogy érdekel vagy sem.

  1. Mi a kedvenc ételed, italod?

Húsleves…,
Egy nagy bögre tejeskávé :)

  1. Mi az, amit soha nem kóstolnál meg, még akkor sem, ha állítják: Ez bizony mennyei?

Sárgaborsó főzelék, 17 évesen annyit etettek velem, hogy azóta se kóstoltam meg.

  1. Hogyan vásárolsz?  Megnézed a lejárati időt, esetleg az apró betűs összetételt?

Mindenképpen az összetevőket (fehér liszt, cukor kizárva), és ne legyen lejárva.

  1. Mi az első kép, érzés, ami megjelenik, ha kimondom: Delfin?

    „Találkozni a delfinekkel, különleges élmény. Ahogy látod a hatalmas állatokat kecsesen felugrani, majd elmerülni a hullámzó, végtelen kék vízben. Ahogy nézed őket, a felfokozott öröm és felszabadultság érzése tölt el és úgy érzed, te is szabad vagy”…

    Ennél szebben én sem tudtam volna megfogalmazni, mint a delfinterápiás oldalon, ahol beteg gyerekeknek is segítenek gyógyulni delfinekkel, egészséges gyerekek, felnőttek is kipróbálhatják, részt vehetnek:
    https://www.facebook.com/Delfinter%C3%A1pia-171861766271832/timeline/

    Én is szeretném egyszer kipróbálni a delfin terápiát, sőt a leányzómat is elcsalnám erre az útra, hiszen jó hatással van az emberi szervezetre. :) Bizony én is láttam Görögországban, igazi delfin show-t, ámultam csak a szépségükön, ami teljesen lenyűgözött. 

Nagyon szépen köszönöm a kedves kérdéseket Viktóriának, Erikának most itt vannak az enyéim:

  • Mi volt életed legboldogabb pillanata?
  • Gondolkodtál-e már azon, hogy az egészséges étrendet követed?
  • Miben szeretnél fejlődni?
  • Miért döntöttél a blogolás mellet, mi a célod vele? és mennyi időt töltesz blogolással?
  • Milyen tanácsod, praktikát tudnál ajánlani egy kezdő bloggernek?
  • Melyik a kedvenc ételed, amire sohasem tudnál nemet mondani?
  • Mennyire fontos az egészséged és a családod egészsége?
  • Mi a kedvenc desszerted?
  • Mi szerepel a bakancslistád első helyén?
  • Mi a kedvenc állatod és miért?

 

Végül a díjazottaim:

https://bouvet.cafeblog.hu/
https://konyhalal.cafeblog.hu/
https://illuzio.cafeblog.hu/
https://bonniekonyhaja.cafeblog.hu/
https://mohamamakonyhaja.cafeblog.hu/
https://tavolainpiazza.cafeblog.hu/
https://marmalade.cafeblog.hu/
https://mrsliptonkonyhaja.cafeblog.hu/
https://rupanerkonyha.cafeblog.hu/
https://csakapuffin.cafeblog.hu/

Még egyszer köszönöm, és gratulálok választottjaimnak is. 

Klarissza

 

 

 

süti beállítások módosítása