Kényeztetés: Gesztenyetorta fehércsokoládés pudingos krémmel
2017. szeptember 26. írta: Klarissza24

Kényeztetés: Gesztenyetorta fehércsokoládés pudingos krémmel

Gyors pikk-pakk torta a hétköznapokra!

 

Egy igazi őszi torta, luxuskivitelben, gluténmentesen. 



Tudtad, hogy a legegyszerűbb dolgok a legjobbak? És, amikor vágyódunk, és úgy ennénk valami finomságot, ez mindig jól jön. :) Hiszen, mindenkinek jár egy kis kényeztetés, egy délutáni finomság, egy kávé és tea mellé!
Ez a gesztenyetorta, puha, omlós és finom csoki krémmel töltve, nyammi… :) Kezdőknek is ajánlom, mert roppant egyszerű elkészíteni, csak összekevered és megsütöd, aztán megtöltöd krémmel. :)


Gesztenyetorta fehércsokoládés pudingos krémmel recept gluténmentes
Hozzávalók:

80 g Alfa-Mix gluténmentes lisztkeverék itt – Aldiban is kapható
20 g rizsliszt itt – Sparban is kapható
2 ek olaj
4 db tojás
5 ek porcukor
180 g Prémium minőségű mirelit gesztenyemassza ez gluténmentes itt - szobahőmérsékletű
egy csipet *Himalája só
1 kk sütőpor
Fehércsokoládés pudingos krém:
100 g fehércsokoládé gluténmentesen itt – Aldiban kapható
1 csomag csokoládé puding – főzős gluténmentesen itt
1 ek porcukor – ez elhagyható, ha elég édes a fehércsokoládétól
4 dl tej
125 g mascarpone - szobahőmérsékletű
½ csomag zselatinfix

(Aki nem gluténérzékeny, az használhat 100 g Bio tönkölybúza fehérlisztet.)


Gesztenyetorta recept
elkészítése:

Melegítsük elő a sütőt 175 fokra.
A gesztenyemasszát egy krumplinyomón nyomjuk át, ha nincs, törjük össze egy villával, vagy reszeljük le.

A liszteket, a sütőport, sót szitáljuk át. A tojásokat válasszuk szét. A tojás fehérjét egy csipet sóval verjük fel, kemény habbá.

A tojás sárgáját a porcukorral keverjük habosra egy robotgép segítségével, olyan szép világossárga színűnek kell lennie. Majd adjuk hozzá az átnyomott gesztenyemasszát és keverjük össze.

Majd adagoljuk hozzá a lisztes keveréket, melyet átszitáltunk, és jól keverjük el a robotgéppel.


Ezután adjunk hozzá 2 kanál felvert habot, és ezzel lazítsuk/keverjük el egy fakanál segítségével, a gesztenyés piskóta masszát. Majd jöhet a többi tojásfehérje hab, melyet már óvatosan keverjünk a masszához, így szép levegős marad a tészta állaga.

Ha elkészültünk tegyük egy tortaformába, én egy kisebbe tettem (18 cm), de legközelebb a nagyobb formába fogom tenni, mert így vastagabb lett a tészta, bár én vékonyabban szeretem, de ez már csak az én heppem. Meg aztán vághattam volna háromba is a tortát, de annyira siettem, hogy ezzel már nem is foglalkoztam, vagyis nem jutott eszembe. :)


Szóval ott tartottam, hogy tegyük egy tortaformába, mely alját sütőpapírral béleljünk ki, az oldalát pedig vajazzuk ki. Majd öntsük bele a masszát, és tegyük az előmelegített sütőbe. Kb. 20-30 percig süssük. Az én gázsütőmön 28 perc kellett. 20 percnél mindenképpen tűpróbát végezzünk.

Amíg sül a torta, addig készítsük el a fehércsokoládés puding krémet:
A pudingport egy kevés hideg tejjel keverjük el, majd adjuk hozzá a többi tejet és főzzük sűrű krémmé. Ha elkészültünk, akkor vegyük le a hőről és daraboljuk bele a fehércsokoládét és jól keverjük el, szépen felolvad a forró pudingba. Kóstoljuk meg, ha nem elég édes a csokoládétól és valaki édesebben szereti, akkor adjunk hozzá egy evőkanál porcukrot. Hagyjuk hűlni, majd a mascarponéval keverjük habosra és adjunk hozzá fél csomag zselatinfixet. Ezután tegyük be a hűtőbe.


Ha megsült a gesztenyetortánk, akkor hagyjuk teljesen kihűlni. Majd vágjuk ketté és kenjük meg a fehércsokoládés pudinggal. Majd tegyük be a hűtőbe. Na, hát én türelmetlen voltam, látszik is a képen, mert rögtön felvágtam, én már megszerettem volna kóstolni. :) és csak utána tettem a hűtőbe...

Kínálásnál a tetejét egy kis porcukorral hintsük meg, és mentával díszítve tálaljuk.

*Tipp: Persze ezt a tortát, gesztenyekrémmel is megtölthetjük, aki szereti, de nálunk a lányom nem szereti. Sőt a gesztenyepürét sem eszi meg. :( Viszont imádja ezt a tortát. Azt mondja, hogy ezen nem lehet annyira érezni a tömény gesztenyét. És képzeljétek el, télen a sült gesztenyét viszont megeszi, sőt imádja.  :) Ki érti ezt? …
Én viszont imádom, minden, ami gesztenye, az jöhet.

Aki esetleg gesztenyés krémmel szeretné megtölteni, annak itt a receptem, amikor magamnak, vagy barátaimnak, csajoknak készítem, akkor mindig ezzel töltöm meg:

Gesztenyés krém:
1 csomag gesztenyemassza
125 g mascarpone - szobahőmérsékletű
50-100 g porcukor - ki milyen édesen szereti
½ csomag vaníliás cukor
½ ek rumaroma vagy rum
½ zacskó zselatinfix
1 zacskó tejszín
1 csomag habfixáló



Elkészítés:
A gesztenyemasszát nyomjuk át egy krumplinyomón, vagy reszeljük le egy kisebb lyukú reszelőn.

Ezután adjuk hozzá a mascarponét, porcukrot, vaníliás cukrot, rumaromát, zselatinfixet és jól keverjük el egy robotgép segítségével. A tejszínt verjük fel a habfixálóval, majd óvatosan keverjük bele a gesztenyés krémbe. Tegyük a hűtőbe egy kicsit, majd ezzel töltsük meg a gesztenyés tortánkat. Majd tegyük a hűtőbe tálalásig, hogy megdermedjen a krém.

Másik gesztenyés sütemény receptemet az alábbi linket olvashatjátok, persze ez a finomság, magamnak készült. :)
Gesztenyés-meggyes tiramisu

 

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza

 

Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza

 

 

süti beállítások módosítása