Az igazi élmény: Omlós nutellás hókifli
2017. december 23. írta: Klarissza24

Az igazi élmény: Omlós nutellás hókifli

Az igazi vendégváró csalogató!

 

Ünnepekkor szinte majdnem mindenki elkészíti. Igazi csúcs kategóriába tartozik ez a finom hókifli, hiszen akár napokkal előbb is elkészíthető, hiszen minden dobozban töltött nappal csak finomabb és finomabb lesz. :)


Gyermekkori kedvencem a hókifli és az évek alatt sem csorbult a népszerűsége. Azóta, és most is, sőt a jövőben is imádni fogom. :)


Most olyan hókifli receptet hoztam nektek, amit nutellával töltöttem meg. Elképesztően finom, érdemes ezt is kipróbálni. És ez a nutellás hókifli gluténmentes. Ez a gluténmentes hókifli receptem is, most debütált ünnepek előtt. Annyira jól sikerült, hogy készítenem kell, egy új adagot, mert elfogyott. És képzeljétek, amikor bejelentettem, hogy gluténmentes, el se hitték, viccesen azt mondták kamuzok… :) Úgy hogy nagyon örülök az ilyennek, mert akkor tökéletes a receptem, (bár a szakács (azaz én) már előre megkóstoltam, úgy hogy tudtam, hogy tuti lett. :) így most elhoztam nektek is ezt a receptemet, még van idő elkészíteni. :)
De persze, mint minden süteményem, búzaliszttel is elkészíthető. Sőt kezdőknek is ajánlom, akár első sütemény készítéséhez is. :)


Nutellás hókifli gluténmentes recept
Hozzávalók:

280 g Alfa-Mix gluténmentes lisztkeverék itt – Aldiban is kapható
220 g rizsliszt itt vagy itt Bio boltban vettem
(aki nem gluténérzékeny, az használhat 500 g Bio tönköly fehér búzalisztet)
1 csomag vaníliás cukor
1 csipet Himalája só
1 kk sütőpor
4 ek cukor
250 g margarin - hideg
Majd hozzáadunk:
2 db tojássárgája
6 ek 20% tejföl
Töltelék:
Nutella – tegyük be egy kicsit a hűtőbe, jobb vele dolgozni
Sütés után, még forrón:
50-80 g porcukor
2-3 csomag vaníliás cukor


Nutellás hókifli
elkészítése:

A kétféle lisztet, a vaníliás cukrot, sütőport, cukrot egy sűrű szitán átszitáljuk.

Ezt követően, hozzáadjuk a kockára vágott margarint, és elmorzsoljuk. Akkor jó, amikor olyan zsemlemorzsa állagú a tészta.

Majd hozzáadjuk a tojássárgáját és a tejfölt, jól összedolgozzuk a kezünkkel a tésztát, majd fóliába becsomagolva, tegyük a hűtőbe 1 órára.


A nutellát is tegyük a hűtőbe egy 15-20 percre, így keményebb lesz egy picit az állaga, és jobban lehet vele dolgozni.

Ha letelt az idő, melegítsük elő a sütőt 180 fokra.

Ezután lisztezett (Alfa-Mix gluténmentes lisztkeverék) deszkára tegyük a tésztát, majd lisztezzük be a nyújtófát, vagy sodrófát is, és nyújtsuk ki a tésztát kb. 1-2 cm vastagra. Lisztezzünk be egy poharat, vagy kör alakú szaggatót, és köröket szaggatunk ki a tésztából.


Majd szélére egy fél kk-nyi nutellát töltünk, és feltekerjük, kifli alakúra formázzuk. Sütőpapíros tepsibe helyezzük sorba a nutellás hókifliket.

Előmelegített 180 fokos sütőben, 12-15 perc alatt süssük készre. Nekem a gázsütőmön 15 perc kellett.


Keverjük össze a porcukrot a vaníliás cukorral. Ha megsült a nutellás hókifli, még forrón szedjük a vaníliás porcukorba és hempergessük bele, majd szedjük egy tálcára. Hagyjuk egy kicsit hűlni, és utána már falatozhatjuk ezt a finom gluténmentes nutellás hókiflit.


Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza


Jó étvágyat és jó egészséget!

Klarissza

 

 

 

süti beállítások módosítása