Szaftos csirkés brassói aprópecsenye KETO
2021. július 27. írta: Klarissza24

Szaftos csirkés brassói aprópecsenye KETO

Nem gondoltam volna, de überbrutál lett… :)

 

Bár a 80-as évek slágere volt a Brassói, én a mai napig imádom, és gondoltam egy nagyot, és egy kicsit átvariáltam, vagyis ketosítottam, jó-jó, ketoban bármilyen hússal elkészíthető, de én most kiürítettem a hűtőm tartalmát, és ebből kreáltam a gyors brassóit.  :) És lám-lám jó ötlet volt, egyszerűen fenomenális lett.

 

szaftos_csirkes_brassoi_apropecsenye_keto1.jpg

Persze a saját receptemet vettem alapul, hiszen ahány ház, annyi szokás, szoktam mondani. Ezen receptet itt olvashatod.

És akkor most jöjjön, a gyors ketos csirkés brassói változat Klarissza módra. :)

 
szaftos_csirkes_brassoi_apropecsenye_keto.jpg


Szaftos csirkés brassói aprópecsenye KETO
- gluténmentes
Hozzávalók:

1 kg csirkemell
10 dkg kolozsvári szalonna
1 db nagy vöröshagyma
1 db zöldhagyma
3 gerezd fokhagyma
1 db paprika
1 db paradicsom
4-5 karikányi csípős zöldpaprika
Fűszerek:
1 kk Kalocsai pirospaprika
1 kk Himalája só
1 kk ötbors durvára darált fűszer
1 kk majoránna
4 ek kókuszzsír
Köret:
1 kg zeller
kókuszolaj a sütéshez

A hozzávalóknál lévő termékeket a négy égtáj Ázsia boltban szoktam vásárolni, online is lehet rendelni:
http://azsiabolt.hu/termekek

szaftos_csirkes_brassoi_apropecsenye_keto6.jpg
Szaftos csirkés brassói aprópecsenye recept 
elkészítése:

A csirkemellet kockára vagy csíkokra, a szalonnát csíkokra vágjuk fel. A zellert tisztítsuk meg, majd hasábokra vágjuk, a hagymát apróra, a paprikát csíkokra, a paradicsomot kockára vágjuk fel.

szaftos_csirkes_brassoi_apropecsenye_keto3.jpg
Ha elkészültünk, akkor egy lábasba, kb. 4 ek kókuszzsírban pirítsuk, (lehet bele tenni még 1 kk-nyi vajat is, tehát vajat és nem margarint!) meg a húst, majd szedjük ki tányérra. Ezután ugyanabba a lábasba, a szalonnát közepesre pirítsuk, adjuk hozzá a hagymát és dinszteljük meg, majd a paprikát, erős paprikát és végül a paradicsomot és a reszelt fokhagymát és tovább pirítsuk együtt kb. 5 perc.

szaftos_csirkes_brassoi_apropecsenye_keto6_1.jpg
Majd húzzuk le a hőről és adjuk hozzá az 1 kk pirospaprikát, és az előre már megpirított húst, jól keverjük el, és öntsük fel ½ dl vízzel, majd tegyük vissza a tűzhelyre, és közepes hőfokon, kevergetve pirítsuk zsírjára, és közben a hozzávalóknál lévő fűszerekkel ízesítsük. Mindig nagyon kicsi vízzel (alkalmanként ½ dl) felöntve főzzük puhára a húst, kevergessük, hogy le ne égjen, amikor kezd zsírjára pirulni.  

Amikor már majdnem megfőtt a csirkés brassói (hamar megfő), akkor kezdhetjük kókuszolajba kisütni a hasábra vágott zellert. Majd szedjük egy nagy tálcára egymás mellé, és egy csipetnyi sóval ízesítjük.

szaftos_csirkes_brassoi_apropecsenye_keto1.jpg
Ha elkészültünk, akkor keverjük össze a sült zellert a sűrű szaftos csirkés brassói aprópecsenyével, és melegen, azonnal tálaljuk. Csemege, kovászos uborkát (édesítőszerrel készültet) kínálhatunk mellé.

 

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza

 

Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza

 

 

süti beállítások módosítása