Amikor én még kislány voltam: A híres gesztenyepüré
2017. október 15. írta: Klarissza24

Amikor én még kislány voltam: A híres gesztenyepüré

A lusta napok desszertje!

 

3 perces gyors finomság, két hozzávalóból!
És fél pillanat alatt be lehet kanalazni, és vágyakozhatunk, még egy pohárnyira… :) Készüljünk, tehát több pohárnyival. :) 

 


Ha gyorsan kell valami finomság, mert úgy enne az ember fia, valami finomat, akkor ez mindig beválik. Nem érdemes a cukrászdába megvenni a gesztenyepürét, hiszen 3 perc alatt elkészítheted otthon. Ízlésednek megfelelően, annyi, de annyi és annyi gesztenyével és tejszínhabbal, amennyivel Te szeretnéd. :) 


Emlékszem, hogy amikor én még kislány voltam, és a szüleimmel elmentünk a cukrászdába, (nem voltunk egy, hű de gazdag család, de mindenünk megvolt), így ha mentünk a cukiba, volt öröm a köbön, ünnep volt, amikor beült a család. :) Kicsiként a nagy üveg pult előtt, csak ámultam-bámultam, a nagy zöldes-kék szemeimmel, a sok finomságok között. És arra is emlékszem, hogy a gesztenyepüré volt a kedvencem, sőt a mai napig az. :) Ja és, és a fagyi, fagyi is. :)


Bár a gesztenyepüré árára nem emlékszem, (de hátha valaki kisegít ebben) de a fagylaltéra igen, volt 50 fillér, 1 Ft 50 fillér, három és öt forint is egy gombóc fagylalt, és így tovább ment felfelé az ára évek alatt. És amikor már elengedtek egyedül a cukiba a tesómmal, akkor mindig befőttes üvegbe kellett hoznunk a gombóc fagylaltokat, és külön kellett kérni hozzá a tölcsért. Egy üvegbe 20 gombóc fagylalt fért bele. :) Aztán nagyon, de nagyon gyorsan kellett hazamenni, hogy el ne olvadjon. Otthon meg ment egy kicsit a mélyhűtőbe, és utána kaptunk csak belőle. Leültünk a kertes házunk teraszára a húgommal, és csak nyaltuk-nyaltuk a fagylaltot, és ez is olyan finom volt, és boldogok voltunk, hogy kaptunk ilyen finomságot. :) Bár most épp a gesztenyepüréről kellene írnom többet, de a fagyi is hozzá kapcsolódik a gyerekkori cukrászdai örömünkhöz. :)


Visszatérve a gesztenyepürére, emlékeimben feltör az-az érzés, hogy amikor ott ültünk a cukiba, és megkaptuk a gesztenyepürét, olyan boldog voltam, finom volt, habos volt. Csak egy gond volt, amikor a habot ettem, vártam, hogy már a gesztenyéhez érjek, amikor oda értem a kiskanalammal, alig ettem pár falatot, és megint a tejszínhab éktelenkedett, mert mindig több volt a hab, mint a gesztenyepüré. :( És akkor megfogadtam, hogy ha ÉN NAGY leszek, akkor úgy fogom enni a gesztenyepürét, ahogyan én szeretném, sok gesztenyével. :) És hát persze, hogy így is lett. :)

Szóval érdemes otthon elkészíteni, bár ma is ünnep, ha a család beül a cukiba, de manapság, oly más és sokrétű finomságok vannak, hogy tuti biztos nem gesztenyepürét rendelnének a gyerekek.


Gesztenyepüré házilag recept gluténmentes
Hozzávalók:

1 csomag (250 g) mélyhűtött gesztenyemassza - gluténmentesen itt - de a Spar gesztenyepüré is gm
250 ml habtejszín
színes dekor cukorka
menta levélke

Gesztenyepüré
elkészítése:

A tejszínt tegyük egy habszifonba, és készítsük el egy habpatron segítségével a tejszínhabot. Majd tegyük a hűtőbe. Ha esetleg nincs ilyen szerkentyűnk, akkor verjük fel egy gépi robotgéppel, vagy kézi habverővel a habtejszínt, egy csomag habfixálóval.

A mélyhűtött gesztenyemasszát, hagyjuk szobahőmérsékleten kiengedni, majd egy krumplinyomóval, vagy egy kis lyukú reszelővel, reszeljük le.


Kanalazzuk poharakba a gesztenye masszát, jöhet rá a tejszínhab, megint gesztenye és tejszínhab. Aki szeretné, dekor cukorkával és mentával díszítve kínálhatja. Igazán gyors vendégváró édesség is. Szerintem, majdnem mindenki szereti. :)

Nektek is volt kedvenc gyerekkori finomságotok? Mi volt az, és mennyibe került annak idején?
Remélem kisegít valaki, hogy mennyibe került annak idején a cukiba a gesztenyepüré, amikor a fagyi gombóca, 50 fillér-2 Ft között mozgott?



Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza

 

Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza

 

 

süti beállítások módosítása