Őrületesen jó lett: Dupla sajtos kapros roló
2017. október 30. írta: Klarissza24

Őrületesen jó lett: Dupla sajtos kapros roló

Egyszerűen, ötletesen 30 perc alatt!

 

Hiszen, egy házi sajtos roló is lehet jó. :)
Nincs roló sütőd, nem baj, itt van egy szuper, tuti trükk, amivel mégis elkészítheted!


Érdemes kipróbáld ezt az isteni finom, habkönnyű dupla sajtos rolót. :) Miért vennéd a pékségben, közértbe, mikor otthon is egyszerűen elkészítheted! Sőt egészségesen, mert vajmentes a tölteléke. Amit a boltban árulnak, nekem nem ízlik, életemben csak 1* kóstoltam, elég is volt belőle, meg hát az már nem olyan ropogós. Így kialakítottam, az én verziómat, hiszen egy sajtos roló is lehet jó! és tényleg csak, fél óra az egész, és kiváló vendégváró falatkák is. :)


Dupla sajtos kapros roló recept gluténmentes
Hozzávalók:
1 csomag leveles tészta – gluténmentesen itt
Töltelék:
3 ek mascarpone
1 doboz light Philadelphia sajt
¼ snidling
½ kk *Himalája só
3-4 ek tejszín
½ kk *ötbors durvára darált fűszer 
¼ csomag friss kapor
1 kis darab parmezán sajt – reszelve
7 dkg cheddar sajt – reszelve
5 dkg sonka – apróra vágva - gluténmentesen itt
Tetejére:
olvasztott vaj

A hozzávalóknál * megjelölt termékeket a négy égtáj Ázsia boltban szoktam vásárolni, online is lehet rendelni:
http://azsiabolt.hu/termekek
http://www.azsiabt.hu/termekek/fszrkev?page=1


Dupla sajtos kapros roló
elkészítése:

Melegítsük elő a sütőt.

Ezt követően készítsük elő a rolók töltelékét. Egy tálba keverjük össze a fenti hozzávalókat, és tegyük félre.

Nem várok holnapig, holnapig!... 
Nekem sincsen rolósütőm (de, ami késik, az nem múlik: itt lehet kapni, de persze sok másutt is, és nem is oly drága 990,- Ft akciósan). Viszont most, nem várhattam addig, amíg beszerzem, én most-most és most akartam, enni ilyen finomságot. :) :)

Így hát mit volt, mit tenni, a konyhámban lévő kanalaimat hívtam segítségül a sütéshez. Mindegyik kanalat bevontam alufóliával, szorosan, és erre fogom rátekerni a leveles tésztát, és így sütőm majd meg.
Tehát akinek nincsen ilyen rolósütője, és máris ki szeretné próbálni a receptemet, és nem tud várni holnapig az, használja a kanalait otthon. Jó szolgálatot tesz. :)

Ha nagy méretben, megszeretnéd tekinteni, katt a képre.

 

 

 

 



 

 


Szóval visszatérve a recepthez, kihajtogatjuk a leveles tésztát, egy derelye vágóval, vagy késsel kb. két centis csíkokat vágunk, megkenjük olvasztott vajjal.


Ezt követően, két bevont kanalat összefogtam, és a tésztát elkezdem feltekerni a sütőlapról. Nem kell nagyon szorosra tekerni, – de azért le se essen róla -, mivel, ha túl szorosra tekerjük fel, akkor nehezebben jön le róla, és még össze is törhet a megsült tésztánk. Csak óvatosan bánjunk vele. :) Egy sütőlemezre sütőpapírt helyeztem, és erre tettem a betekert kanalaimat.


Megkentem olvasztott vajjal, és az előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütöttem.

Ha elkészültek a rolóim, akkor még melegen lehúztam a kanalakról és hagytam kihűlni egy kicsit. Vigyázat, mert túl forró a kanál, tehát használjunk konyharuhát, mindkét végénél, a kanálnál.

Amíg hűl a tészta, addig a tölteléket tegyük egy habzsákba/nyomózsákba, vagy töltőbe és ezt követően, töltsük meg a rolókat, úgy hogy a két végén a krém kilátszódjon. Itt is óvatosan bánjunk a megsült tésztával, nehogy összetörjük.

A sajtos rolók végét apróra vágott snidlinggel és reszelt sajt keverékével szórjuk meg, és máris fogyaszthatjuk.


*Tipp: A tészta akkor nem jön le a kanálról, (gondolom, így lesz majd a formánál is), ha nem sült meg, vagy ha nem forrón szedjük le.

 

 

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza


Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza

 

süti beállítások módosítása