A stílusos parti falatkák: Baconos-sajtos csigaropogós
2018. január 06. írta: Klarissza24

A stílusos parti falatkák: Baconos-sajtos csigaropogós

Egyszerűen isteni!

 

A vendégek csak kapkodják, úgy eteti magát, pillanatok alatt elfogyott az egész!


Gyors, egyszerű, és oltárian finom. :)
Aki szereti a bacont, sajtot, tuti biztosan, ezek a finom baconos-sajtos csigák lesznek a kedvencei. Arról nem is beszélve, hogy kiváló vendégváró, sőt az ünnepi asztalon is megállja a helyét. :)


Muszáj volt valami sósat sütni, mert hát nem élet az élet sós rágcsa nélkül. :) És hát olyan jó, magunkkal vinni a munkahelyre, csak be egy zacsiba, és még az úton is el tudjuk rágcsálni. Sőt a gyerekek uzsis dobozába is kiváló. És még az is a szupi benne, hogy előre elkészíthető a tészta, mely 10 perc alatt készen van, és sütni, akár ráérünk később is.
Kezdőknek is ajánlom, mert nagyon könnyű elkészíteni. És még milyen finom… :)

 

Baconos-sajtos csigaropogós gluténmentes recept
Hozzávalók:

280 g Alfa-Mix gluténmentes lisztkeverék itt - Aldiban is kapható
220 g rizsliszt itt és itt - Sparban is kapható
(aki nem gluténérzékeny, az használhat Bio tönköly fehér búzalisztet, vagy bármilyen sima lisztet, ugyanannyi anyaghányadban)

4 csapott kk *Himalája só
1½ csomag sütőpor
25 dkg margarin – hideg
Majd hozzáad:
6 púpos ek 20%-os tejföl
2 db tojássárgája
½ kk Kalocsai pirospaprika
3 csipet *Édes-erős steak bors fűszer itt
Töltelék:
20 dkg vaj vagy teavaj - (nem margarin)
20 dkg trappista sajt - reszelve
2 tálca szeletelt bacon
Tetejére:
1 db tojásfehérje

A hozzávalóknál * megjelölt termékeket a négy égtáj Ázsia boltban szoktam vásárolni, online is lehet rendelni:
http://azsiabolt.hu/termekek
http://www.azsiabt.hu/termekek/fszrkev?page=1


Baconos-sajtos csigaropogós
elkészítése:

Készítsük el a tölteléket, reszeljük le a sajtot, majd a vajjal jól keverjük ki. Majd tegyük félre.

A kétféle lisztet, sót, sütőport átszitáljuk, majd hozzáadjuk a kockára vágott hideg margarint, és elmorzsoljuk.

Majd hozzáadjuk a tejfölt, tojássárgáját, és a fűszereket: pirospaprika és édes-erős steak borst.
Jól összedolgozzuk a kezünkkel, majd 3 egyenlő részre osztjuk a tésztát.


Vékonyra kinyújtjuk, (enyhén lisztezett, Alfa-Mix lisztkeveréket használtam) deszkán egyenként a tésztát, majd mindegyiket megkenjük a sajtos-vajas keverékkel vékonyan, osszuk el háromfelé a tölteléket. És mi a jó szakács titka, felszerelése? a keze, én kézzel gyorsan rákentem, és egy habkártyával eligazgattam a krémet, szép vékonyra.

Ezután elosztottam rajta a bacon szeleteket. Így jártam el a másik két tésztával is.


Ezt követően, szépen feltekergettem, mint a bejglit, egyik végétől, haladtam a másik végéig és vissza. Majd fóliában csomagoljuk, átgörgetjük, mintha egy kolbász lenne, és a két végét becsomózzuk. Lehet formailag kisebb kolbász alakúra, de lehet nagyobb, vastagabb alakúra is formázni a fóliával a tésztát. Én most vastagabb, ducibb formát választottam, így nagyobbak lesznek majd a baconos-sajtos csigák, tekercsek.


Ezután tegyük a hűtőbe, ½ - 1 órára. Ha nem készítjük el azonnal, nem baj, akár egy hétig is eláll a hűtőbe, nem lesz semmi baja. Ha meg nagyon sietünk és kell a tészta, tegyük be a mélyhűtőbe, amíg jól megdermed, de nem fagy meg.

Szóval, ha letelt az idő, melegítsük elő a sütőt 180 fokra. Majd egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral. (Én előtte a tepsit be szoktam vizezni, így könnyebben elrendeződik a sütőpapír). Majd vegyük elő a hűtőből a tésztát, csomagoljuk ki, és egy éles késsel vágjuk fel szeletekre. Mivel baconnal töltöttük, így egy kicsit vastagabbra, ne nagyon vékonyra szeleteljük, mert akkor széteshet a tészta.


Majd sorakoztassuk a tepsibe, kenjük meg a tetejét tojásfehérjével, és az előmelegített 180 fokos sütőbe 13-15 percig süssük aranybarnára. Nekem a gázsütőmön 15 perc kellett. 

Ha elkészült még melegen szedjük le a sütőpapírról egy tálcára. Ha kihűlt már is falatozhatjuk, ezt az isteni finom gluténmentes baconos-sajtos csigaropogóst.


És ezt láttad már?
Dupla sajtos tekercs




Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza

 

Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza

 

 

süti beállítások módosítása