A kis kedvenc: Vaníliás szelet 3 lapos, mascarpone krémmel
2018. április 01. írta: Klarissza24

A kis kedvenc: Vaníliás szelet 3 lapos, mascarpone krémmel

 

Puha és krémes, csak úgy olvad az ember szájában!



Ez mindenkit levesz a lábáról, ezt nem lehet megunni, egyszerűen mennyei. :) Imádom!

 

Mindenki ismeri a háromlapos, hatlapos süteményeket, amit legfőképp az ünnepekkor, azon belül is leginkább a lakodalmakkor sütöttek a falusi asszonyok. Én is, még fiatal lánykoromban, vidéki lakodalomkor és anyósoméknál kóstoltam először, és rögtön a kedvenceim közé került, és azóta se tudtam megunni.


Egy kicsit, most alakítgattam rajta, és gluténmentesen készítettem el, ezt az isteni finom háromlapos süteményt. Mivel a lányom nem szereti a vajkrémet, így mi is kerülhetett volna bele, mint egy isteni finom, vaníliás mascarpone krém.
Mennyeien finom lett, érdemes elkészíteni, sőt kezdőknek is ajánlom, hiszen minden receptemet, olyan részletesen írom le, hogy ők is el tudják készíteni. :)


Vaníliás szelet 3 lapos, mascarpone krémmel gluténmentes sütemény
Hozzávalók:
(kis tepsi: 19-26 cm)
220 g Alfa-Mix gluténmentes lisztkeverék itt – Aldiban is lehet kapni
80 g rizsliszt itt és ittSparban, Bio boltban is lehet kapni
1 csipet Himalája só itt
1 csomag sütőpor
100 g porcukor
(aki nem gluténérzékeny, az használhat 300 g Bio tönköly fehér búzalisztet)
25 g hideg margarin
  25 g hideg kókuszzsír itt és miért egészségesebb, erről itt olvashattok.
1 tojás
és annyi tejföl, hogy jó nyújtható tésztát kapjunk, (nekem 1 púpos ek tejföl kellett)
Vaníliás krém:
5 púpos ek "Haas" gluténmentes vaníliás pudingpor itt (ez kb. 1½ csomag) - Sparban is kapható
500 ml tej
1 csomag vaníliás cukor
150 dkg porcukor
250 g mascarpone - szobahőmérsékletű

(Ha hatlapos süteményt szeretnénk, duplázzuk meg a mennyiségeket)

 


Vaníliás szelet 3 lapos, mascarpone krémmel sütemény
elkészítése:
Az átszitált lisztet, a csipet sót, sütőport, porcukrot, a hideg margarinnal és kókuszzsírral morzsoljuk el.

Ezután adjuk hozzá a tojást, és annyi tejfölt, hogy nyújtható tésztát kapjunk, nekem egy jó púpos ek tejföl kellett hozzá.
*Tipp: Mielőtt felhasználjuk a tejfölt süteményekbe, a savót mindig öntsük le róla, bár én „magyar” vagy „zott”, vagy „görög” esetleg, ha hozzájutok, „házi” tejfölt használok, az jó sűrű, azon nincs is savó, tehát nem vizes tejföl.)


Ezt követően, gyúrjuk össze, formáljuk gombóccá, fóliába csomagolva tegyük a hűtőbe kb. fél-egy órára.

Ha letelt az idő, melegítsük elő a sütőt 180 fokra. (A sütő előmelegítése 10 perc)

Majd a tésztát vegyük 3 egyenlő részére. (*Tipp: Én le szoktam mérni egybe, mennyi súlyú és úgy vágom háromfelé, és visszamérem, hogy tuti egyforma legyen mindhárom tészta súlya.)


Egy szilikonos sütőpapíron kinyújtom egy sodrófa vagy nyújtófa segítségével, akkorára, mint a tepsi hátoldalának mérete. (*Tipp: Amikor kinyújtottam, rámérem a tepsi alját, hogy megfelelő-e, ha esetleg egy picit kilóg, nem baj, körbe vágom egy éles késsel. Így tuti akkora lesz.) :) Szóval így járunk el, mind a 3 tészta kinyújtásával.

Ha elkészültünk, akkor csak sütőpapírostul ráhúzzuk a tepsi hátoldalára a tésztát, és mehet a sütőbe 180 fokon, 8-10 percre. Nekem a gázsütőmön 7,5 perc kellett. Akkor jó, amikor a széle elkezd barnulni, na, akkor már kivehető. :)


Ha megsült mindhárom lap, hagyjuk a sütőpapíron teljesen kihűlni.

Addig készítsük el a vaníliás krémet: A pudingport keverjük el a fenti mennyiségből, egy kis tejjel, majd adjuk hozzá a többi tejet, és főzzük készre, sűrűre. Ha elkészült, adjuk hozzá a vaníliás cukrot és jól keverjük össze. Majd egy fóliát tegyünk a krémre, úgy hogy hozzá érjen, és hagyjuk teljesen kihűlni. Így nem fog úgymond megbőrösödni a vaníliás krém teteje, hűlés közben.

Ezután a szobahőmérsékletű mascarponét a porcukorral keverjük el, egy robotgép segítségével, majd adjuk hozzá a kihűlt vaníliás pudingot.


Majd kb. szemmértékre vegyük 3 részre a krémet, és kenjük meg a sütemény lapokat. A legvégén a tetejét is, de ezt már vékonyabban. Sőt én az oldalát is megkentem.

Ha mindennel elkészültünk, tegyük a hűtőbe, és másnapra szépen megpuhul ez a háromlapos gluténmentes vaníliás szelet.

Majd szeleteljük fel, díszítsük mentalevélkével és kínáljuk kedves családunknak.

 

Kedves egészségetekre!

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza

 

Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza

 

 

süti beállítások módosítása