A kihagyhatatlan: Kubai mojo sült tarja, édesburgonya szalagchipsszel
2018. július 04. írta: Klarissza24

A kihagyhatatlan: Kubai mojo sült tarja, édesburgonya szalagchipsszel

Ismered az egészséges édesburgonya szalagchipszet?

 

Megspékelve egy kis sült hússal, no meg egy kis friss salátával, igazán nyálcsorgató finomságot varázsolhatunk a családi asztalra.



Akár hétköznapra, akár hétvégére, mindig jól jön, egy gyors ebéd vagy akár vacsora, mely könnyű megoldás, ha gyorsan akarunk valami finomat.

Isteni finom, egyszerű elkészíteni, és kezdők is bátran hozzáfoghatnak, bizton állítom, hogy olyan finomság ez, mely elnyeri majd nem csak a Te, de családod tetszését is… :) Jó magyarosan mondva, ki ne szeretnék a húst krumplival, ja és a chipszet. :)

A gyerekek és felnőttek pedig odáig vannak az egészséges édesburgonya szalagchipszért. Elképesztően finom és ropogós, ilyet a boltban tuti nem kapsz! Érdemes elkészíteni ezt a finomságot.

 

 

Kubai mojo sült tarja, édesburgonya szalagchipsszel és lime-os salátával
Hozzávalók:

4-6 szelet tarja
*Himalája só itt - és miért hatásos a szervezetünkre, arról itt olvashatsz
*édes-erős steak bors itt
*kubai mojo fűszerkeverék itt
*cayenne bors itt
Köret:
1 – 1½ kg édesburgonya én itt szoktam rendelni az édesburgonyát
*sült burgonya fűszersó szerecsendióval itt
édesburgonyapüré receptet itt olvashatjátok.
Saláta:
uborka
paradicsom
retek
jégsaláta
zöldhagyma
Lime saláta öntet:
1 db lime leve és reszelt héja
2 evőkanál méz
4 ek olívaolaj
egy csipet *Himalája só
egy csipet *ötbors durvára darált fűszer itt
vegyes magkeverék
Sütéshez:
kókuszzsír és serpenyő
vagy kontaktgrill


A hozzávalóknál * megjelölt termékeket a négy égtáj Ázsia boltban szoktam vásárolni, online is lehet rendelni:
http://azsiabolt.hu/termekek

 

 

Kubai mojo sült tarja, édesburgonya szalagchipsszel és salátával
elkészítése:

A tarja szeleteket a fenti hozzávalóknál lévő fűszerrel, sózzuk, borsozzuk, majd locsoljuk meg extra szűz olívaolajjal és szórjuk meg Kubai-mojo fűszerkeverékkel és cayenne borssal. Ha elkészültünk, tegyük félre minimum 15 percre.

Addig készítsük el a salsát és a lime saláta öntetet: vágjuk fel a zöldhagymát, jégsalátát, vékony szeletekre, paradicsomot, retket. Majd a lime saláta öntet keverékét tegyük egy kis befőttes üvegbe és jól rázzuk össze. Mehet minden a hűtőbe, tálalásig.


Ezután készítsük el az édesburgonya köretet: én készítettem édesburgonyapürét, receptjét kétféle variációt itt vagy itt olvashatjátok.


És sütöttem a sült tarja tetejére, édesburgonya szalagchipset, mely így készül: Az édesburgonyát megpucoljuk, megmossuk, leszárítjuk, majd egy zöldségpucolóval szép édesburgonyaszalagokat szelünk le, úgy, hogy mindig forgatjuk a kezünkbe az édesburgonyát. Az összes krumplit felhasználjuk, amit a chipshez szántunk, a többiből készülhet az édesburgonyapüré.


Ha elkészültünk, akkor kókuszzsírban süssük ki, lehet frituban, serpenyőben is sütni. Vigyázzunk rá, mert pillanatok alatt megsül, gyorsan kell dolgozni vele. Majd szedjük ki egy fém tepsibe, egymás mellé és szórjuk meg szerecsendióval ízesített sült burgonya fűszerkeverékkel.



*Tipp: A sült krumpli tálalásig, úgy marad igazán ropogós, ha nem egymásra szedjük, hanem ahogy fentebb is írtam, egy nagy tepsibe szoktam egymás mellé tenni, így a gőzben nem puhul meg, mint amikor egymásra pakoljuk. Ez igaz, minden rántott ételre is. :)


Ezt követően süssük meg a kubai mojo sült tarját. Én kontaktgrillbe sütöttem, én ezt használom, de lehet serpenyőbe, vagy a sütőbe, vagy sütőzacskóba is sütni. Kinek, melyik verzió tetszik. Majd tálalásnál halmozzuk mellé a salátát, locsoljuk meg a lime saláta öntettel és szórjuk meg vegyes magkeverékkel, és mehet a sült tarja tetejére az édesburgonyaszalag chips. Az édesburgonyapürét habzsákba töltöttem és úgy tálaltam a tányérra.

 

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza

 

 

Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza

 

 

süti beállítások módosítása