Igazi őszi-téli aprósüti: A gesztenyés pathé
2018. november 02. írta: Klarissza24

Igazi őszi-téli aprósüti: A gesztenyés pathé

Falatnyi puha kényeztetés!

Mely villámgyorsan elkészíthető, isteni finom, gesztenyés aprósütemény.

Gesztenye rajongóknak kötelező!

 


Ajánlom hétköznapra, ünnepekre, gyerekeknek a sütis dobozába vagy akár vihetjük magunkkal a munkába is, egy kávé vagy teaszünetben elfogyasztott gluténmentes gesztenyés pathé igazán az élvezetek birodalmába repít.

A pathék, a kevert omlós tészták családjába tartozik, édes teasütemények. Ilyenek a pathé csillag, gesztenyés pathé, pathé kugler, vaníliás kifli, mandulás, gyümölcsös linzi, linzi kosár, almás tortle, linzi koszorú páthé tetővel, ill. mogyorós tetővel, orleans-i szelet, bécsi linzi kocka, csokoládés ischler, mokka ischler, huncut szelet (Spitzbub), linzi almás habbal, berlini kocka, orosz kocka, teaszelet.
A tésztát formálózsákba, vagyis nyomózsákba tesszük és papírral fedett sütőlemezre, legjobb a 10-es csillagcső, de lehet kisebb is, csillagokat, kifliket, macskakörmöket, korongokat alakítunk ki.

Meleg kemencében sütjük. A csillagokat lekvárral vagy ízesített és puhított marcipánnal összetöltjük. Nem terülnek, sütés után is jól tartják szép mintázatukat, pld. a gesztenyés "macskaköröm" formát, de lehet csak „korongokat” vagy más "mintákat" is formázni, igazán jól mutat bármelyik a süteményes tálon. Forrás: Vendéglátói tankönyvem

 

 

Gesztenyés pathé gluténmentes aprósütemény recept
Hozzávalók:
250g gesztenyemassza gluténmentesen itt – szobahőmérsékletű
80g vaj – szobahőmérsékletű
2 ek cukor
1 db tojás – szobahőmérsékletű
2 kupaknyi rumaroma
1½ ek Alfa-Mix gluténmentes lisztkeverék itt
1 ek rizsliszt itt vagy itt
(aki nem gluténérzékeny, az használhat Bio tönköly fehér búzalisztet, vagy bármilyen sima lisztet, ugyanannyi anyaghányadban)
Mártogatáshoz:
80g 70% csokoládé itt
pár csepp étolaj
Ha nagy a család, nyugodtan duplázzuk meg az anyaghányadokat

 


Gesztenyés pathé gluténmentes aprósütemény recept
elkészítése:
A sütőt melegítsük elő 180 fokra.

Egy tepsibe, tegyünk sütőpapírt.


Ezután tegyük a tálba a gesztenyemasszát, adjuk hozzá a vajat, cukrot keverjük el egy fakanál segítségével, bár én robotgépet használtam, tökéletes úgy is. :)

Ezt követően adjuk hozzá a tojást, majd jól keverjük el, ízesítsük rumaromával, jól keverjük el, majd szitáljuk bele a liszteket, és szintén jól keverjük el.


Fogjunk egy habzsákot egy 10-es csillagcsővel, szedjük bele a masszát, és szép úgymond "macskakörmöket" formázzunk belőle. A 10-es csillagcsővel szép, nagyobbak lesznek, de nekem nem volt, így maradt a kisebb, és amúgy is én kisebbet is szerettem volna, szeretem, ha sok van a jóból. :)
Én korongokat és más alakzatot ("S betű, kérdőjel" is formáztam. :) De ha nincs otthon habzsák és csillagcső se, fogjunk egy nejlonzacskót, töltsük bele a masszát, vágjuk le a végét, és úgy is szép korongokat lehet formázni. De tényleg bármit lehet, amit akarunk. :)

De itt egy kis videós segítség is: a formázáshoz, itt láthatjátok cukrász segítségével, hogyan készül (a videóben szereplő gesztenyés pathé, nem gluténmentes)

https://tv2.hu/lichitv/videok/4383_a-rozsakalacs-es-a-gesztenyes-pathe-titka---sutisuli-monikaval---47.-adas-2.-resz.html

 


Szóval szép sorba, formázzuk a sütőpapíros tepsibe, ha készen vagyunk, akkor az előmelegített sütőbe tegyük be. Majd süssük kb. 10-13 percig, ez sütőfüggő. Nekem a gázsütőmön 11 perc kellett.

A kihűlt macskakörmök végét vízgőz felett megolvasztott, pár csepp étolajjal elkevert csokoládéba mártottam és sütőpapíros tálcára tettem dermedésig, azért egy 10 percre a hűtőbe is betettem.



Utána már kínálhatjuk a vendégeinknek, barátainknak, családtagjainknak. A lányom azt mondta, hogy sokkal jobb hidegen, és tényleg, szerintem is. :)



 

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza

 

Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza

 

süti beállítások módosítása