Ellenállhatatlan: Cézár tésztasaláta különleges majonézes öntettel
2019. január 13. írta: Klarissza24

Ellenállhatatlan: Cézár tésztasaláta különleges majonézes öntettel

Maradékból tökéleteset!

Amilyen egyszerű, olyan finom! 

 



A Cézár salátáról tuti mindenki hallott vagy kóstolta is. Megalkotója Caesar Cardini, az univerzum egyik legfontosabb szereplője, ő egy olasz születésű/amerikai séf volt, aki a mexikói Tijuana-ban vezetett éttermet. A saláta állítólag 1924-ben született egy forgalmas nap végén, mikor is szenyor Cardini a maradékokból dobta össze ezt a mára már világhírűvé és klasszikussá vált salátát.



Így hát én is összeszedtem a maradékaimat, és elkészítettem az én cézár salátámat, melyet most egy kis tésztával is feldobtam, egyszerűen mennyei lett. Laktató és finom. Arról nem is beszélve, hogy így a gyerekek is megeszik a salátát. Hiszen minden van rajta, amit ők szeretnek, tészta, sajt, csirkehusi, a ropogós kruton, majonéz. A salátát meg elbújtatjuk a tészta közé, és máris ehetik a gyerkőcök. :)
Kezdőknek is ajánlom, érdemes elkészíteni.


Cézár tésztasaláta különleges majonézes öntettel gluténmentes recept
Hozzávalók:

Kruton:
1 cm-es kockára vágott kenyér, gluténmentes kenyér receptem itt és itt,
de ha vásárolni szeretnétek gm kenyeret akkor pld. itt és itt
4-5 gerezd kisebb fokhagyma átnyomva
egy nagy löttyintésnyi extra szűz olívaolaj
egy csipet *hétbors fűszer itt
egy nagy csipet *Himalája só
Különleges majonézes öntet:
4 db tojás megfőz - lágy tojássá
100 ml *extra szűz olívaolaj
2 púpos ek Hallman’s Real gluténmentes majonéz itt
1 nagy csipet *hétbors fűszer
1 kk *mustár, én Ír mustárt használtam, van választék többféle itt
5 dkg reszelt parmezán sajt vagy gouda sajt
½ lime leve
1 kk *édes-csípős chili szósz
egy nyomásnyi *sriracha szósz
1 gerezd fokhagyma reszelve
Sült csirke receptemet az alábbi linkre kattintva olvashatjátok:
Szaftos sült csirke, zöldség körettel és pirított mandulával-tökmaggal
Salátához:
1 zacskó vegyes saláta - (van benne jégsaláta, sárgarépa, lilakáposzta, kukorica) - Sparba szoktam venni
koktélparadicsom
zöldhagyma
Tészta:
1 zacskó bármilyen tészta, amit szeretünk, gluténmentesen itt én színes csavart tésztát használtam itt
ha megfőtt, és leszűrtük, leöblítettük, akkor
egy csipetnyi *Himalája só
egy csipetnyi *hétbors fűszerrel
egy kk-nyi kókuszzsírral ízesítjük a kifőtt tésztát.



A hozzávalóknál * megjelölt termékeket, fűszereket a négy égtáj Ázsia boltban szoktam vásárolni, online is lehet rendelni:
http://azsiabolt.hu/termekek
http://www.azsiabt.hu/termekek/fszrkev?page=1

 


Cézár tésztasaláta különleges majonézes öntettel

elkészítése:

Először készítsük el a krutont: Mindenhol akad a háztartásban maradék kenyér, ilyen-olyan, bármilyen, amit szoktunk a mindennapokban enni. Én sem szoktam kidobni. Amikor már szikkadt, levágom a kenyérhéját, felvágom 1 cm-es darabokra, beleteszem egy tepsibe. Olívaolajat 4-5 gerezd átnyomott fokhagymával kikeverek és meglocsolom a kenyeret, jól átforgatom kézzel, hogy mindenhol érje a fokhagymás olaj. Előmelegített sütőben aranybarnára, ropogósra sütöm, ha kész, sózom és borsozom, és jól összerázom. Majd kiszedem a tepsiből, hogy ne piruljon tovább. Ha kihűlt salátákhoz szoktam felhasználni. Ha sok van, akkor egy nagy öblös befőttes üvegbe szoktam tárolni. A gluténmentes kenyereknél figyelni kell a pirításra, mert kevesebb idő szükségeltetik, nehogy megégjenek.



Ezt követően készítsük el a különleges majonézes öntetet: A tojásokat főzzük meg, forrásban lévő sós vízbe tegyük, majd 4 perc 30 vagy 3 perc 30 mp főzzük ki ahogyan szereti a lágy tojást, vegyük ki, és hűtsük le jéghideg vagy jeges vízzel. Majd pucoljuk meg és tegyük a turmixba, a hozzávalóknál lévő alapanyagokkal együtt és jól keverjük össze.



Grill csirke receptemet, az alábbi linkre kattintva olvashatjátok:
Szaftos sült csirke, zöldség körettel és pirított mandulával-tökmaggal

Csirkemellét használtam a cézár tésztasalátámhoz, darabokra szedtem, bőre nélkül.

Közben a tésztát főzzük ki, a zacskón lévő utasítás alapján, majd öblítsük le hideg vízzel, (mindenképpen, hiszen ez egy hideg saláta) így jó lehűl a tészta. Majd tegyük félre.


Már csak a cézár tésztasaláta összeállítása maradt: Keverjük össze a kifőzött tésztát a salátával, koktélparadicsommal, halmozzuk tányérokra, szórjuk meg sült csirkemell darabokkal. Locsoljuk meg a különleges majonézes öntettel, szórjuk meg krutonnal, és apróra vágott zöldhagymával és már falatozhatjuk is.
Még reszelt sajttal, pirított bacont is adahtunk hozzá.

 

 

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza

 

Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza

 

 

süti beállítások módosítása