Padlizsánkrémleves baconnal és pekándióval KETO
2021. augusztus 10. írta: Klarissza24

Padlizsánkrémleves baconnal és pekándióval KETO

Telt, illatos krémleves, ami rabul ejt.

 

A ropogós pekándió, és a sós pirított bacon még izgalmassá teszi.

 


És pofonegyszerűen elkészíthető! Míg a padlizsán sütőben csücsül, addíg bőven van időnk elkészíteni, akár a második fogást is az ebédhez. 

 

padlizsankremleves_baconnal_es_pekandioval5.jpg

Padlizsánkrémleves keto gluténmentes recept
Hozzávalók:
1 db közepes padlizsán
1 fej vöröshagyma, felaprítva
2 gerezd fokhagyma, apróra vágva
1 csipet kakukkfű
1 csipet Himalája só
1 csipet cayenne bors
2 csipet ötbors durvára darált
500 ml marhahúsleves alaplé (vagy víz és fél marhahúsleveskocka gluténmentes, egy csipet Himalája só)
150 ml habtejszín 30%
2 ek kókuszolaj
Tálalásnál:
6 ek pekándió, durvára törve 
1 ek extra szűzolívaolaj
1/2 ek frissen facsart citromlé

 padlizsankremleves_baconnal_es_pekandioval1.jpg

Padlizsánkrémleves keto recept
elkészítése:
 
A padlizsánt megsütjük. Én a gázplatnin szoktam megsütni, folyamatos forgatással, akkor jó, amikor jól átsül már a padlizsán külső héja, beleteszem egy tálba, lefóliázom, 15 percre. Utána simán le tudom szedni a külső héj részét. Vagy a sütőt előmelegítjük 200 fokra. A padlizsánokat villával megszurkáljuk, majd sütőpapírral kibélelt tepsiben 50-60 perc alatt puhára sütjük. Akkor jó, ha kívül a héja már szinte égett. Miután eléggé kihűlt, hosszában félbevágjuk és egy evőkanál segítségével kikaparjuk a húsát. 

padlizsankremleves_baconnal_es_pekandioval3.jpg
Ezt követően, kókuszolajon megpároljuk a kockára vágott hagymát, majd rádobjuk az átnyomott fokhagymát, pirítjuk néhány percig, hozzáadjuk a padlizsánt, felöntjük alaplével, majd a hozzávalóknál lévő fűszerekkel ízesítjük.

Felforraljuk a levest, majd lefedve tartalékon főzzük további 20 percig. Botmixerrel pürésítjük, majd átszűrjük,  átpasszírozzuk, aztán újra felforraljuk, és tejszínnel dúsítjuk, krémesítjük.

padlizsankremleves_baconnal_es_pekandioval2.jpg 
A pekándiót száraz serpenyőben óvatosan megpirítjuk, vigyázzunk, ne égessük meg, majd kitöltjük egy tálkába, hogy nem piruljon tovább. Majd a kockára vágott bacont pirítjuk meg. Ezután az olívaolajat és a citromlevet kikeverjük, majd a pirított pekándióval, baconnal megszórt levesekre locsoljuk.

padlizsankremleves_baconnal_es_pekandioval.jpg
Hogy még ropogósabb legyen, én használtam 80% szénhidráttal csökkentett kenyeret (Spar, Tesco lehet kapni), felvágtam kockára, beleszórtam egy tepsibe, meglocsoltam olívaolajjal, sóztam, megszórtam egy kis kakukkfűvel, egy kis fokhagymaporral, és előmelegített 200 fokos sütőben megpirítottam, figyelni kell rá, nehogy megégjen, kb. 10-15 perc. Nem sok kell belőle a leveshez, ha kihűlt zárható befőttes üvegbe teszem, és néha használok belőle. Sőt ezt használom megdarálva pld. rántott csirkemellhez is. Ez még belefér a basic ketoba. :)

 

 

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 


További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:

https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza


Jó étvágyat és jó egészséget!

Klarissza

 

 

süti beállítások módosítása