Nutellás narancsos palacsinta – gluténmentes...
2017. április 04. írta: Klarissza24

Nutellás narancsos palacsinta – gluténmentes...

A palacsinta szó hallatán nincs is olyan ember, akinek ne futna össze a szájában a nyál és ne vágyna azonnal egy finom lekváros, túrós, kakaós vagy manapság nutellás palacsintára... :)

 


Hiszen összefügg a gyerekkorral, édes emlékeket idéz, amikor a Nagyi tömegszámra gyártotta nekünk a palacsintákat, és persze előtte mindig ott volt a bableves, krumplileves, gulyásleves stb. is, amit nem győztünk gyorsan belapátolni, hogy minél előbb ehessünk a fincsi palacsintából… :)

 


A leányzóm is nagyon szereti a palacsintát, de amikor kiderült, hogy lisztérzékeny, eléggé elkeseredtem anno, hogy most a kedvencét, hogyan fogom úgy elkészíteni, hogy olyan legyen, mint a normál palacsinta...


Aztán lassan-lassan kísérleteztem, így alkottam meg a számunkra tökéletes gluténmentes palacsintát, ami puha, könnyen tekerhető, könnyű és másnap is finom.  Bátran mondhatom, hogy jobb lett, mint a normál palacsinta, nekem marhára bejön, igaz én nem vagyok gluténérzékeny, de már én is ezt fogyasztom… :)

Próbáljátok ki, isteni finom… :)

Nutellás narancsos palacsinta – gluténmentes
Hozzávalók: 18 db
10 púpos ek gluténmentes Alfa-Mix lisztkeverék – Aldiba lehet kapni
1 csomag vaníliás pudingpor gluténmentes – főzős
egy csipet Himalája só
1 db nagy tojás
500 ml szénsavas ásványvíz
600 ml tej
Sütéshez:
kókuszolaj
Töltelék:
nutella vagy házi baracklekvár
vagy házi nutella, elkészítéséről itt olvashattok:
https://fincsifalatka.blog.hu/2014/08/27/hazi_csokolades_nutella_mokusmogyoroval

 

Elkészítés:
Egy tálba tegyük bele a lisztet, vaníliás pudingot, sót, keverjük el. Majd adjuk hozzá a tojást és a tejet, és a szénsavas ásványvizet felváltva adjuk hozzá, addig, amíg sűrű tejszín állagú masszát kapunk, és közben jól, csomómentesen keverjük el egy habverővel.

Ez egy kicsit olyan könnyed, habosabb állagú palacsinta tészta lesz, nem olyan, mint a normál palacsinta tészta, de nem szabad túl hígítani, mert nem tudjuk megsütni, és a töltelékkel pedig nem tudnánk normálisan megkenni. Ezt követően én egy sűrű szűrön át szoktam szűrni.

Majd kenjük meg kókuszolajjal egy teflon serpenyőt és hevítsük fel. Majd egy kisebb merőkanálnyi palacsinta tésztát tegyünk bele, középre és óvatosan egyengessük el, úgy hogy forgatjuk a kezünkben a serpenyőt. Ne ijedjünk meg, egy kicsit nehezebb elegyengetni, legalábbis ez az én tapasztalatom, mint a normál palacsintánál, de nagyon szépen megsül, és ezzel az arányokkal, tökéletesen olyan lesz, mint a normál liszttel készült palacsinta.

Így süssük ki az összes palacsintát.

Ha elkészültünk, tölthetjük nutellával, reszeljünk rá narancs héjat, díszíthetjük mentával is. Vagy házi baracklekvárt is kínálhatunk hozzá, vagy bármi mással, amit szeretünk.

 

Ha tetszett a recept, kérlek, oszd meg másokkal is, hisz az egészség mindenkié… Köszönöm

 

További receptekért, tippekért, érdekességekért csatlakozz a facebook oldalamhoz:
https://www.facebook.com/mediterranetelek.klarissza

 

Jó étvágyat és jó egészséget!
Klarissza

 

 

süti beállítások módosítása