A Nagyi is tudta: Vaníliapudingos almaszósz, mediterrán csirkemellel
2019. március 21. írta: Klarissza24

A Nagyi is tudta: Vaníliapudingos almaszósz, mediterrán csirkemellel

Egyszerű finomság, mely csillagos ötöst érdemel! 

Miért is?

Mert már a Nagyi és a Dédi is készítette és ők is tudták, hogy mivel kényeztethetik a családjukat, unokáikat. :)



Emlékszem, hogy nem telt el vasárnapi menü, almakompót, almaszósz nélkül. Istenem, de imádtam. :) 

Most én leporoltam a receptjüket, és egy kicsit feltuningoltam. Alkalmazkodtam a lányom életmódjához, hiszen ő gluténérzékeny. És halljátok, ez elképesztő finom lett.
Már többször bevetettem a vaníliáspudingpor varázslatát, hiszen már készítettem belőle palacsintát is, a receptjét itt olvashatjátok. És, azt hiszem, ha a Dédi és Nagyi élne még, tuti ízlene nekik is, ez a fenomenális almaszósz. :)

Kezdőknek is ajánlom, mert egyszerű elkészíteni, bármilyen grillezett hús mellé kiváló, sőt a Nagyi még a rántott hús mellé is kínálta annak idején.

 


Vaníliapudingos-lime-os almaszósz, mediterrán grillezett csirkemellel gluténmentes recept

Hozzávalók:
5-6 db csirkemellfilé
*édes-erős steak bors fűszer
*Himalája só itt
*cayenne bors itt
*mediterrán grill fűszerkeverék itt
Vaníliapudingos almaszósz:
8 db alma
5 szem *szegfűszeg
½ rúd *fahéj
1 db *lime leve és reszelt héja
250 ml tejszín
1 csomag „Hass” gluténmentes vaníliás pudingpor itt
1 csomag *vaníliás cukor
2 ek cukor
egy *Himalája só

A hozzávalóknál * megjelölt termékeket, fűszereket a négy égtáj Ázsia boltban szoktam vásárolni, online is lehet rendelni:
http://azsiabolt.hu/termekek
http://www.azsiabt.hu/termekek/fszrkev?page=1

 



Vaníliapudingos-lime-os almaszósz, mediterrán grillezett csirkemellel
elkészítése:
A csirkemellfilét vágjuk ketté, majd locsoljuk meg egy kis olívaolajjal, kenjük el rajta egy ecset segítségével, majd ízesítsük, a hozzávalóknál lévő fűszerekkel. Majd tegyük félre.

Ezt követően, pucoljuk meg az almákat, és vágjuk kockára. Tegyük egy lábasba, majd adjuk hozzá a fahéj rudat, szegfűszeget (én a fahéj rudat apróra szoktam tördelni és a szegfűszeggel együtt egy teaszűrőbe teszem, és így adom hozzá az almához.)

Majd öntsük fel vízzel, éppen hogy ellepje, és ízesítsük sóval, cukorral, vaníliás cukorral, lime-al.



Ezután, ha felforrt, (távolítsuk el a fahéj és szegfűszeget), majd a tejszínt keverjük el a pudingporral, majd adjuk hozzá az almához, úgy hogy hőkiegyenlítést végzünk, tehát egy-két merőkanál forró almalevét belekeverünk a tejszínes pudingporba, majd hozzáadjuk az almához, fokozatosan, és elkeverjük, és összeforraljuk. És készen is van.

A fűszerekkel pácolódott csirkemellet grill sütőn süssük meg, úgy hogy bekenjük a grillt kókuszolajjal, vagy egy serpenyőbe is kisüthetjük kókuszolaj kíséretében.

Ha megsült a mediterrán csirkemell, kínálhatjuk is a családunknak, ezzel az egyszerű, de annál finomabb vaníliapudingos limeos almaszósszal.


Ha esetleg nagyon éhesek vagyunk, :) készíthetünk mellé még knédlit is, receptjét az alábbi linkre kattintva olvashatjátok, gluténmentesen is!
Cseh knédli

És hát gyerekkoromban, Halász Judit által megzenésített almaszósz is isteni… :)

https://www.youtube.com/watch?v=5xqTWGn-Qig

 

 

süti beállítások módosítása